Za nami trzecia edycja konferencji Polish Luxury Market Summit.

Za nami 3 edycja konferencji Polish Luxury Market Summit, której tegorocznym tematem
przewodnim był Mindful Luxury czyli świadomy luksus postrzegany zarówno z perspektywy
oczekiwań konsumentów, sposobu komunikacji z nimi a także emocji i wartości jakie za
sobą niesie. W spotkaniu udział wzięli eksperci z Polski i zagranicy z sektora dóbr
luksusowych a także przedstawiciele firm i marek premium, którzy omówili zmiany i trendy
zachodzące w branży.

23 maja w Villi Foksal w Warszawie odbyła się trzecia edycja Polish Luxury Market Summit.
Konferencję otworzyła prezentacja wyników badań przeprowadzonych przez LuxHub Havas
Media na temat atrakcyjności treści w branży luksusowej, czyli co i dlaczego podoba się polskiemu
odbiorcy dóbr premium. Beata Orkwiszewska oraz Anna Kuropatwa przedstawiły trendy,
metody i technologię wykorzystywaną przy tworzeniu odpowiedniego contentu do komunikacji z
klientem.

Kolejnym prelegentem był John Peeters z londyńskiej agencji Holition, który opowiedział w jaki
sposób kultowe marki luksusowe wykorzystują technologie cyfrowe takie jak magic mirror,
augmented reality czy specjalne aplikacje, które dają klientowi możliwość obcowania z produktem
w świecie wirtualnym po to by pomóc w podjęciu decyzji zakupowej.

W pierwszym panelu dyskusyjnym na temat świadomego luksusu z perspektywy firm i marek
udział wzięli: Ewa Bałdyga -­ Prezes Zarządu HEFRA S.A, Rajmund Nowak -­ właściciel Novvak
Jewellery, Karol Tomaszewski -­ dyrektor kreatywny Grupy Vidoq i Paweł Woroniecki – Senior
Brand Manager GPoland a prowadzącą była Dominika Trawka – konsultant strategiczny Luxury
Consalting Online. Dyskusja toczyła się wokół świadomości, edukacji i coraz większego
zainteresowania konsumentów w pochodzenie, sposób produkcji, zaangażowanie w oddziaływanie
na środowisko, historię czy filozofię marki. Świadomy luksus to przeżycie odpowiedniego
doświadczenia, przygody czy możliwość zaangażowania w procesy tworzenia produktu. Świadomy
klient nie kupuje już tylko produktu, ale także wartości jakie niesie za sobą marka, z którą chce się
identyfikować.O społecznym, kulturowym i biznesowym aspekcie zbierania sztuki i społecznie odpowiedzialnym
kolekcjonowaniu opowiedział Paweł Drabarczyk z Villa la Fleur, która jest prywatnym muzeum
założonym i prowadzonym przez Marka Roeflera. W pięknej willi w Konstancinie Jeziorna
zgromadzone są prace wybitnych artystów ze szkoły francuskiej. Oprócz aspektu
kolekcjonerskiego dochodzi również element edukacyjny, gdyż miejsce jest otwartą przestrzenią
dla młodzieży, której daje się możliwość obcowania ze sztuką w sposób interaktywny. Licznie
organizowane wernisaże są okazją dla gości do odbycia podróży po świecie wybitnej sztuki.
Goście konferencji mieli możliwość podziwiać wybrane dzieła pochodzące z kolekcji Villi la Fleur.

Kolejnym zagranicznym prelegentem był Christophe Balaresque z Arjowigins Creative Papers,
który opowiedział o nowej, świadomej generacji konsumentów (no bullshit generation) do której
musimy dostosować sposób i rodzaj komunikacji. Przestajemy już mówić tylko o B2B czy B2C,
czas na relacje H2H ( human to human).
W drugim panelu na temat świadomego luksusu z perspektywy klienta udział wzięły: Marlena
Wróbel – Business Development Manager WhyNot PRIVATE JET, Aneta Juśkiewicz – Dyrektor
Marketingu i PR Just Cars Club, Anna Theiss – Partner Aurabillia i Agnieszka Smektała –
założyciel Inspirenza. Z panelu dowiedzieliśmy się, że luksusem nie jest już dla klienta sam
produkt, ale unikalna wiedza i niedostępne doświadczenie, które zostanie mu zaoferowane.
Luksus spełnia wyszukane potrzeby bardziej wymagającego i świadomego klienta, którego
zaufanie i zaangażowanie jest dla marki bezcenne.

Katarzyna Lemańska z H.E.S.A. opowiedziała w jak odpowiedni sposób pracuje z markami
luksusowymi na przykładzie komercjalizacji projektu Hotelu Raffles Europejski Warsaw.
Natomiast. Grzegorz Włodarczyk Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Raffles Europejski Warsaw
opowiedział o emocjonalnej stronie luksusu, jak łączyć historie i dziedzictwo miasta z
ponadczasową elegancją i wyrafinowaną sztuką pozostając wierny swoim wartościom.
Organizatorem wydarzenia jest ESSE Media, agencja specjalizująca się w marketingu dóbr
luksusowych, wydająca cykliczny przewodnik Book Of Luxury.
Partnerami konferencji byli: m.in. takie firmy, jak LuxHub Havas Media, Villa la Fleur, Just Cars
Club, Stara Wędzarnia, GPoland Group, Villa Foksal, Visau Multimedia, Good Taste Agency,
Grupa Vidoqu.

Patronami medialnymi konferencji byli: Golf Channel Polska, Press, PRoto, Business & Prestige, Ewa & Wnętrze, Warsaw Business Journal, Book Of Luxury.

 

RÓŻNOŚCI
Partnerzy oficjalni

Partnerzy wspierający